Brazii au putut fi admiraţi, timp de o săptămână (2–8 decembrie), în holul hotelului Crowne Plaza, iar în data de 9 decembrie, au fost scoşi la licitaţie în cadrul Serii de Gala ce a avut loc la Palatul Parlamentului.Pentru prima oara in istoria Festivalului, două vedete TV au dorit să fie implicate în crearea brazilor de Crăciun: Andreea Raicu, care a colaborat cu tânăra creatoare Maria Lucia Hohan, şi prezentatoarea emisiunii MTV Stylissimo, Larisa Claru.
Licitaţia propriu-zisă a brazilor a fost însoţită de un întreg scenariu de momente artistice, desfăşurate într-o ambianţă elegantă şi sofisticată. Muzică din cele mai variate genuri, dans şi vedete care au ajutat la strângerea fondurilor. Tombola cu premii atractive oferite de sponsori, a fost reluata si in 2004.
Comitetul onorific a fost prezidat de Excelenţa Sa, Dl. Svante Kilander, Ambasadorul Suediei. Printre personalităţile şi companiile care au mai sprijinit acest proiect s-a numărat: dna. Mihaela Geoană, dna. Ileana Pescariu (Director de Dezvoltare Focus Publicis), dna. Veronica Savanciuc (Lowe & Partners, Preşedinte IAA România), dl. Pierre Poupard (reprezentant UNICEF pentru România), dl. Patrick Gelin (Preşedinte, Director General BRD – Groupe Société Générale), dna. Rodica Moise (Coordonator Naţional ILO-IPEC), dna. Corina Bârlădeanu (2activePR), Henkel, Grupul BBDO Romania, Young & Rubicam şi FF Advertising.
Comitetul executiv: Henkel Romania, Grupul BBDO Romania, Y& R/Team Advertising, FF Advertising
Sponsori prinicpali: Henkel Bautechnik, Medicover, Synevo şi UniCredit România
Donatori: ABN-AMRO Bank, Bancpost, Billa, CEC, Connex, Romtelecom, SAAB, Vel Pitar
Parteneri: McDonald’s Romania, Media Pro, Microsoft Romania, Miko Beauty Center, Muzeul Municipiului Bucuresti, National TV, Opera Romana, Prestige Parfum, Prima TV, Prospero, Publimedia, Quadrant Amroq Beverages, Realitatea TV, Ringier Romania, RX Atelier, Sanoma Hearst, SC Allied Domecq, SC Dinamo 2011 SRL, SC Hagi Sport SRL- Hotel IAKI, SC Le Manoir SRL, Schenker, Sfara Tours, Tarom, Teatrul Odeon, Tenis Club, Totem Alma Green, Twins Design, Vel Pitar, Xerox Romania, Y& R
Designeri
Agnes Toma: Bradul Agnes Toma din acest an este unul stilizat, reinterpretat, o constructie a viitorului, dar ornat dupa traditie, cu fundite si clopotei… In acest bradut se intalnesc trecutul si viitorul: copiii de ieri, azi parinti, traiesc clipa magica a Craciunului alaturi de copiii de azi, maine parinti. Traditia, spiritul sarbatorilor, trec astfel din generatie in generatie, spre eternitate, pastrandu-si prospetimea si intensitatea emotiior, intr-o lume mai frumoasa, mai buna, care este lumea de basm a sarbatorilor, in care redevenim cu totii, pret de cateva clipe fermecate, copii!”
Alexandru Ghildus: „Sticla, discret luminata de flacara tainica a unei lumanari. Emotie, lumina, transparente, umbre si STRALUCIREA bucuriei din ochii unui copil fericit”
Andreea Raicu& Maria Hohan: Delicat si gratios ca o diva, bradul decorat cu fluturi si paiete este discret luminat, pentru a-i pune mai bine in valoare frumusetea lui speciala. Bradul se poate aranja dupa imaginatia fiecaruia, fiind imbracat intr-o vaporoasa „rochita”, care descopera privirii podoabe pretioase.
Casa del Arte: Un brad cu aer mediteranean, ca o fusta de flamenco, dar imprimat cu modele de influenta franceza, lucrat de Roxana Orghidan, studenta la arte plastice, membra a echipei pemanente Casa del Arte. Elegant, aristrocrat, impunator, sensibil, pasional, stralucitor, cu un aer personal, bradul Csa del Arte transmite foarte bine, prin combinatia de materiale (hartie caserata si gofrata) si forma aleasa, caldura unui camin comfortabil, rafinat, plin de stil, unde bunul gusteste la el acasa.
Doina Levintza & DACOMA: Bradul din acest an este ispirat dintr-o idee mai veche a creatoarei, aceea de a crea o fusta din perle. Fluturii albi impletiti cu sutele de pele, precum si lumina laba, discreta, din interior, creeaza, un obiect de mare rafinament, reprezentativ pentru stilul Doinei Levintza.
FF Advertising & Skills Solutions- Zambet: Bradul FF Advertising din acest an este unul plin de voiosie, este asemeni unei jucarii enite sa duca zambetul pe buzele celor mici si nu numai. El vrea sa reaminteasca tutror ca e Craciunul , sarbatoarea sufletului. E momentul sa fim mai buni, sa ne bucuram de lumina si caldura din jurul nostru. Bradul nostru e bucurie, este culoare, este speranta.
IBM Romania: Un material in aparent simplu, precum nuielele, capata prin creatia realizata de Branzas Design valoarea unui brad festiv demn de viziunea IBM. O imbinare intre organic si artificial, bradul realizat dintr-un vartej de nuiele este tratat cu o vopsea argintie si ornat cu tesatura metalica. Detaliile sunt puse in valoare printr-un sistem, de iluminare care se lasa mascat de nuielele argintate. Astfel realizat, bradul poate fi considerat un „ansamblu organic cu inteligenta artificiala”
Irina Marinescu – The good speechless Princess Chichiro – STAPANA Taramului Viselor de Craciun. Este personajul fabulos, tesut din firele toarse din visele unui copil in noaptea Ajunului de Craciun. An de an, printesa prinde alta forma, o forma imaginata de copilul caruia i se daruieste. De asta data, Chichiro este zana din tul si panglica, cu bratele impletite din fire toarse din lana, care il are alaturi pe Falcor, slujitorul ei credincios, un catel de plus cu inima de diamant, ce calatoreste alaturi de ea pe varful baghetei fermecate.
Larisa Claru & MTV Stylissimo: „Din tot sufletul am creat un bradut cald si luminos pentru a aduce cald ura, lumina si iniste pentru tori copiii.”
Oxette: Bradul Oxette netransmite ca stilul conteaza. Realizat de Paula Iaciu, studenta la arte plastice, bradul Oxette are, ca si bijuteriile Oxette, un design inedit, sofisticat si personalitate. Bradul are o structura mobila, compusa din cercuri concentrice dispuse sub forma unei clepsidre sau a unei siluete feminine. Cadourile sunt cele care, de Craciun, ne dovedesc afectiunea celor dragi; ele se regasesc metaforic in brad prin ingenioasa dispunere a caercurilor, simboluri ale colierelor, inelelor, bratarilor si cerceilor.
Rita Muresan: Bradul vorbeste despre meseria Ritei Muresan, despre faptul ca iubeste hainele, copiii, culoarea rosie si cadourile. De aceea a ales sa decoreze bradul cu miniaturi ale hainelor din ultima sa colectie: taioare, rochii, paltoane, toate rosii si decorate migalos si manual cu auriu- idee care a apartinut, de fapt, fiicelor creatoarei. Recunoscuta pentru generozitatea sa si pentru implicarea in cauzele care protejeaza copiii si familia, Rita Muresan a adaugat in bradul sau si cateva cadouri care sa aduca un plus de valoare materiala si sentimentala darului ei.
Romanitza Iovan: „Bradul meu este inspirat din rochia mea de mireasa. Are chiar si o trena, formata din acelasi tip de voal pe care l-am purtat eu in ziua nuntii… Am ales culori calde, care sa se potriveasca cu spiritul de sarbatoare si elemente de decor care sa poata fi refolosite de-a lungul anului, ca accesorii vestimentare.”
Togo Design: „Bradul nostru este o poveste de Craciun in stil retro. Lemnul pictat manual, impodobit cu foita de aur si feronerii vechi creeaza senzatia unei mobilute destinate unei camere de copii, cufundata in poveste.”
A patra ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizat de Salvaţi Copiii România, a fost un succes deosebit. Rezultatele s-au ridicat la un total de 85.000 euro (incluzând sponsorizările în cash şi banii strânsi în cadrul evenimentului), care au fost folosiţi pentru un program de reintegrare socială şi recuperare şcolară a copiilor care muncesc, derulat de Salvaţi Copiii în Bucureşti, Iaşi şi Craiova.
Programele de recuperare şcolară desfăşurate în Centrele de Zi reprezintă o alternativă educaţională pentru copiii aflaţi în dificultate, care au abandonat şcoala sau nu au fost niciodată şcolarizaţi. În plus, aceste Centre Educaţionale organizează şi activităţi pentru petrecerea timpului liber al copiilor (activităţi sportive, ateliere de creaţie plastică, excursii, vizite la muzee de interes pentru copii). În perioada vacanţelor de vară, copiii participă la tabere şcolare organizate la munte şi la mare.
De asemenea, părinţii copiilor au fsot sprijiniţi prin activităţi de asistenţă socială, consiliere şi pregătire în vederea găsirii unui loc de muncă.